Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mount & Blade - mody

14. 2. 2008
Diky moznostem hry, pristupu vyvojaru a podpore hracske komunity vznikaj k teto skvele hre (ktera jeste stale neni dokoncena) modifikace, ktere uplne meni herni svet a jsou i ambice na pretvoreni celeho prostredi (napr. Star Wars :-)

Vsechny mozne modifikace k teto hre jsou asi nejlepe uskladneny na teto strance. pokusim se probrat vsechny mozne mody postupne jak je budu stahovat a hrat. S temi mensimy se prilis nebudu zaobirat, protoze jejich ucel je zjevny z popisky (napr. mod ktery zvysi pocet jednotek na bojisti az na 400). Ty vetsi vypadaji mnohem slibne. Jejich seznam naleznete zde.

Seznam recenzovanych modu:
1066
The last Days
The Hundred Years War
Oni No Ran
Star Wars
Gladiator
Storymode
The Eagle and The Radiant Cross


Vsechny clanky na tema Mount & Blade.


1066
Takze dnes jsem si stahl mod 1066 (bitva u Hastingsu - kdyby jste netusily, ktera bije).[ btw. Na dejepis nejsem nejsilnejsi tak doufam, ze nebudu placat nesmysly ]
Tady je oficialni forum a tady samotny mod. (mod jiz neni poskytovan oficialni bezplatnou cestou, tudiz je neoficialne na rapidshare)
Co od nej muzete cekat? Rok 1066 a rozdelenou anglii (resp. anglii, wels a kus skotska). Co to znamena?
Hned nekolik znesvarenych stran , jmenovite Saxoni, Normani, Britoni, Vikignove, Irove (?) a samozrejme nejaky to harampadi okolo (banditi a jeste kdosi tam pobihal kdo nevypadal ani jako jedna ze zminovanych stran).
Dale, zmena vyzbroje a vystroje - neexistuje kuse (ani skill), platove brneni (nevidel sem), tezka jizda jeste nemela svuj rozkvet (k tomu se vratim) a spousta dalsich malickosti (jako napr. ze se hraje na mape anglie, ale to uz sem rikal).
Doslo i k docela velkym zmenam v samotne hre - celkove se hra nese spise v duchu pozemnich boju (to je tim, ze tezka jizda v te dobe jeste nebyla na dennim poradku); spolu s tim souvisi i oslabeni jizdy - s nekterymi zbranemi napr. nejde z kone seknout "stranou" (sekera; mecem to nastesti jde); dale byla hra priblizena realite - stity maji mensi vydrz, balik vrhacich kopi je po 3-4 nikoliv po 7-8 jak byvaval, k pouzivani stitu potrebujete skill, kone a vyzbroj/vystroj je podstatne drazsi, ovsem na druhou stranu i zisk z prodeje je lepsi.
Dale hra je vice zamerena na velke armady (napr. muj 2. quest byl vytrenovat 29 elitnich vojaku), mesta vsech frakci maji svoji vlastni obranu (100 - 200 vojaku) - takze predpokladam ze pujdou dobyt, po mape jiz od zacatku pobihaji armady (50 - 100 vojaku; nastesti ale pobihaj i mensi grupy).
Ruzne frakce pouzivaji ruznou vyzbroj - to sice neni nic noveho, ale nepocitejte s tim, ze kdyz se rozhodnete hrat za saxony, ze v saxonskym meste sezenete luk - nepouzivaj ho a tudiz ho ani neprodavaj; na druhou stranu celkem v pohode sezenete normanskej mec (asi byl oblibenej, co ja vim?).
Zmenil se system zlepsovani vojaku. Peasanty a jinou havet uz nevytrenujete na elitni valecniky, coz je ovsem docela pochopitelne a to hned z nekolika duvodu - peasanti a hunteri pobihaj vsude po mape (ve velkym) a daji se pribrat do party; vojaci, ktere muzete najmout v tavernach stoji docela dost penez (jako ze docela hodne, na to ze kdykoliv muzou dle vlastniho prani umrit); udajne by meli jit rekrutovat vojaci od pana (za dax?). ale zatim jsem neprisel na to jak (mozna je to tim, ze ztim sem soldier - nejnizsi hodnost)



The Last Days (2.2.1)
update:
The Last Days (2.4 - M&B 0.808)
Dalsi z modu, ze ktereho bych vam chtel prinest "prvni dojmy" (zas tak prvni nejsou, uz to nejakej cas hraju, jinak bych si netroufl vynaset nejake soudy). Last Days je mod ktery hru predelava na motivy bitvy o stredozem, jak ji zname z Pana Prstenu (at uz knizky nebo filmu). Oficialni forum je tady a mod si muzete stahnout zde.

A ted k samotnemu modu - mapa je samozrejme Stredozem. Teda vicemene - kraj zde nenajdete, zato zde najdete jih a vychod, ktery na mape v knizce tusim ani neni.
Pri povolani vas mozna prekvapi, ze nejprv si budete muset zvoli rasu - beast/man. Pod kouzelnym slovickem beast se skryvaji orkove a urukove (mno mozna jeste nejakej ten zmetek, ale vsichni jsou proste takovy pricmoudli xichti :-). Lide jsou ti ostani (tusim je tam i nejakej ten elf). Povolani neni prilis mnoho, ale kdyz dobre zvolite, tak taky zjistite ze misto na koni sedite na vlkovi (nebo taky nesedite na nicem). Ze zacatku postava neumi temer nic, takze si ji muzete dotvorit k obrazu svemu. Zacinate na severu Gondoru, zhruba na pul cesty mezi Minas-Thirit a Rohanem. A to at uz hrajete za ty zly nebo osklivy. Nachazi se zde brigandska pevnost, ktera je nahrazkou startovniho mesta, takze u ni chvili zustaneme:

Brigand Fort - zacatek - ac jsou brigandi nepratelsti, jejich pevnost je vase startovni pozice a chvili v ni zustanete. Prvni vec ktere si mozna vsimnete jsou 2 lide, kteri jsou tam navic - jeden se da najmout za 6 000 (to sem si jeste nenasetril, takze nevim co to je za machra) a druhy je dedula, ktery vam umozni zmenit nektera interni nastaveni hry ( v tech sem se nehrabal, protoze sem si chtel vyzkouset, jak to zamysleli autori). Dedula vsak velmi zahy zmizi, takze pokud chcete vyuzit jeho sluzeb, ucinte tak ze zacatku hry.
Dale vas asi mile prekvapi arena. krome "klasickych zapasu" - ve kterych si ovsem muzete vybrat velikost druzstva (tusim maximum kolem 6 nabo snad i 8), tak je zde i nekolik novych modu. Jeden z nich je klasicky rytirsky turnaj - dva sileni rytiri se vrhnou na koni proti sobe a tupym klackem se snazi sestrelit toho druheho a az sem jim to povede, tak ho jeste umlatit pesky - proste stredoveka zabava... hlavne nesedet na spatnym konci toho klacku co se trefi. Dalsi mod je arena pro 4 druzstva - to uz je docela solidni rez... drzte se stranou a pockejte az si to mezi sebou vyresi ostatni. Poslednim modem je jakysi pokus o predvedeni dobyvani pevnosti - puvodni arena je obohacena o nejakou tu zed a par prekazek... v podstate o nicem, zejm. pokud se octnete na koni se drevcem v ruce.... to asi dost tezko budete cekat za zdi. Krome toho byl i zlepsen pomer vyplaceni sazky, takze se vyplati v arene setrvat nejaky cas a sazet na sebe (zejm. exoticke mody maj dobry kurz). Osvedcilo se mi 4 druzstva po 2 lidech - neni to silena rez, kde nevite kdo vas mlati a zaroven je na to solidni kurz. Az nasetrite nejaky chechtaky na vyzbroj a schrastite prvnich par levelu tak muzete vyrazit do svete. Pokud tak ucinite driv a navic si k tomu vezmete quest na loveni skalnich goblinu, tak tvrde narazite - goblini jsou totiz minimalne po 10 kusech v grupe a sami je tudiz nedate, mno a pokud si naberete do grupy nejaky ty thugy (lidi co sou v brigandsky pevnosti), tak zjistite, ze chcipaj jak mouchy. Ja sem jako vzdy nasetril na kone a poradnej luk a bylo vymalovano. A ted uz teda vyrazime do sveta:

Svet je velky... az moc. Po par dnech (nastaveno na 2., ale da se zmenit), vypukne valka a zacne na tom svete byt i trochu zivo..... bohuzel ne zas tak moc, abyste se obcas nenudily. Narazit obcas na nejakeho nepritele, ktereho byste si mohl v klidu zabit je prinejmensim nesnadne. Po mape se totiz potuluji obcas dosti velke armady, takze zezacatku stejne skejsnete, kde ste zacali a budete expit na tech goblinech, dokud si nesplnite svuj 1. quest (chce to vyvrazdit 20 skupinek). Az zacnete objizdet mesta vasi frakce, tak asi zklamane zjistite ze chyby extteriery, takze Minas-Thirit, nebo Isengard si prohlidnete jen jako miniaturu na mape.

Novinky:
- spousta noveho a originalniho vybaveni, zjevne inspirovaneho filmem (coz neni na skodu), bohuzel vsak, pokud chcete nejaky vyjmecne dobry kousek, muite hodne setrit; zakladni vybaveni neni nejak extreme drahe, ale nektere vyjmecne kousky stoji nemali peniz a pokud nechcete kupovat vybaveni nepratelske frakce (coz neni vicemene problem), tak musite hodne setrit (konkretne - nejslabsi elfsky brneni je silnejsi nez kdejaky orksky, a ty vyjmecny orksky stoji samozrejme tisice)
- vlci a wargove; vypadaj vlastne skoro stejne, ale da se na nich jezdit; jedno povolani (tusim za orka) ho ma uz od zacatku, pokud hrajete za nekoho jneho, tak nemam sajnu, kde je sehnat (ale hra je castecne ovlivnena, tim za koho hrajete, takze je mozne, ze pokud vase povolani neni vhodne, tak se k wargu proste nedostanete). Jinak jezdce na vlcich (posleze warzich) se daji normalne rekrutovat, bohuzel vsak nejsou tak super jak se zdali byt ve filmu. Jezdec je totiz podstatne niz, nez jezdec na koni, takze misto aby prvne zabili kone (coz se u normalniho jezdce stava velmi casto), tak primo zabijou "ridice" vlka. Takze momentalne se mi vyhodnejsi zda, sehnat si easterlingy (vychodnany), protoze jejich kataphraky vypadaj vic nez solidne a uz sem videl jak celkem bez vetsich problemu ubili elitniho rohanskeho jezdce.
- strany; je jich mnoho - mordor, isengard, easterlingove, corsari a jizane (anglicky si ted nevzpomenu), dunwelove (nebo tak nejak) a snad dokonce i moria na jedne strane, na druhe jsou rohan, gondor, ithilien (hnusaci elfaci, vsechno to porad strili a ja nemam stit :-/ ), a mozna jeste nekdo, protoze kdyz tak na to koukam, tak by to bylo kapanek nefer. Pokud si uz nejakej ten team zvolite, tak zjistite, ze nikdo jinej vam quest neda (napr. ja, jakozto uruk-hai isengardu nedostanu quest ani od mordoru) a to je trochu skoda. Velka mapa, ale stejne se po ni moc nerozkoukate (ja mam questy zasadne proti rohanum - sama jizda; jeste ze moc nepouzivaj strelce). Co dal - frakce se da vylikvidovat... u velitele v kazdem meste (spis tabore), si muzete vyslechnou hlaseni, jak je kdo silnej a pokud jednoho z nich budete dostatecne dlouho kidlit, tak ho sejmete. Posledni nepratelska frakce se ovsem porazit neda.
- kuzelne bodiky; uplna novinka. Za vyhrane boje a splnene ukoly dostavate body vlivu. Za ty pak muzete v taborech u velitele mit pozadavky (temer vsude je jedinej pozadavek rekrutovat nejake zkusenejsi vojaky), nebo primo u armad na mape (stuj/jdi nekam/naslduj me), ale da se narazit i na zajimavejsi vyziti (v brane k mordoru stoji vojak, ktereho muzete zrekrutovat.. a jeden typek vas tam nechce pustit do zbrojnice, jeste budu muset vymyslet co musim udelat, aby me tam pustil).
- vojaci; zajimava kapitolka, je jich hodna a strom povisovani se velmi vetvi. Priklad: uruk snaga se povysi bud na uruk-hai, nebo uruk archer; uruk archer se povysi na large uruk archer a posleze na fighting uruk archer; uruk-hai se da povysit bud na large uruk-hai nebo uruk pikemana (tan posleze na large a fighting pikemana), large uruk-hai se da povysit na figthing uruk-hai nebo na slayera a ten uz nevim, protoze to je nejakej chcipak, co mi nikdy neprezil boj. A to je jen jedna rasa... mozna to neni uplne presne ale predstavu to snad da, kdyz vezmu v potaz pocet ras, tak dostavam radove desitky typu vojaku (tak spis ke stovce).

Ostani (kritika?) - jak uz sem napsal, mapa je hodne velka a dosti prazdna (ale casem se to lepsi); questy jsou dost tezke (zajmout capitana napr.. kterej ovsem veli pouze armadam 50+ a navic to jeste musi prezit, ze?); penez je dost malo a questy nejsou zrovna 2x dobre placeny (za leutnanta armady sem dostal 2500.. a to sem musel sejmout 30 elitnich jezdcu a to bylo jeste stesti, ze byly po boji)... ale rekl bych, ze zapory prevysuji klady, kdo ma rad LotR(a), tak at nevaha a vyzkousi, je to podstatne lepsi nez puvodni M&B, ktery mel obdobne nesvary (napr. co se penez tyce, ale tam se to dalo vytrhnout questama). Jo jeste jeden detail... proc sakra, kdyz chci kvalitni brneni, si musim koupit elfsky...grrrm to je proste hnus... (mozna se tam nekde vali i kvalitni orksky, ale bude nehorazne drahy 10k+)

The Hundred Years War Mod (Stoletá válka ) by David
Forum
Download (pro M&B 0.903)

nove (0.903):
- je mozne dobyvat i mesta (=> totalni annihilace protivnika?)

puvodni recenze na verzi pro M&B 0.751 (by David):

Troška historie: Francie musela čelit anglickým pokusům o ovládnutí některých území a později i samotné francouzské koruny Angličany, což vyvrcholilo ve stoleté válce (1337-1453). Angličané zprvu slavili úspěchy, např. roku 1346 porazili u Kresčaku francouzské vojsko posílené oddíly českého krále Jana Lucemburského, ale nakonec byli poraženi. Příznivý obrat byl spojen se jménem populární Panny Orleánské, Johanky z Arku. Tvrdý boj proti cizincům paradoxně posílil moc francouzských králů a dal vzniknout Francouzům jako jednotnému národu. Za zmínku stojí již jen to, že v průběhu stoleté války Francie zažila první epidemii moru v Evropě, která výrazně zdecimovala její obyvatelstvo.(zdroj)

V tomto zajímavém módu se vrhneme přímo do krvavých bojů mezi Angličany a Francouzi. Záleží jen na vás ke které straně se přidáte. Začínáte v městě Brest daleko od velkých bitev, které rozhodnou o osudu Francie. Ze začátku patrně nějaký čas strávíte v aréně. Ta je modifikována stejně jako v modu The Last Days. To znamená, že si můžete vybrat z několika disciplín (pěstní souboj, jeden proti jednomu, dobývání pevnosti...) Po prvních vydělaných penězech se patrně přesunete více do centra dění – směrem na Paříž, kde se asi moc nudit nebudete. V okolí Paříže a dalších měst většinou zuří jedna bitva za druhou. Ale pokud jste se ještě nepřidali k žádné straně tak asi nějak prokličkujete.

Kromě výzbroje a mapy se toho příliš nezměnilo. Po mapě se prohání karavany, bandité, rolníci. To co pro mě osobně dělá tento mód přitažlivým je atmosféra. Pokud jste viděli film Johanka z Arku a líbil se vám, určitě si mod stáhněte, odehrává se ve stejné době, vojáci mají stejnou výzbroj atd. Samozřejmě se změnil strom vývoje vašich vojáků (s trochou snahy můžete mít v partě např. biskupa) Dost se zvětšila některá města – u některých mi dalo docela práci najít hospodu nebo obchodníka. Na mapě lze najít dva hrady – jeden anglický a jeden francouzský, takže ať se přidáte na kteroukoliv stranu o možnost vlastnictví hradu se neošidíte.

Za dobu hraní jsem nenarazil na žádnou větší chybu a mod na mě působí uceleným dojmem.

Osobně dávám nadprůměrné hodnocení čtyři z pěti. ****

David
dimitrij<at>centrum.cz
--
Za tento prispevek bych chtel Davidovi velmi podekovat. Diky! Vsechny dalsi recenze jsou taktez vitany a to nejen od Davida.
[P] :
--

Onin NO Ran
Forum
Download (pro M&B 0.903)
puvodni recenze na verzi 0.751:
Když jsem si instaloval tenhle mod, tak jsem se tešil. Nejsem sice velký znalec nebo obdivovatel Japonska, ale kompletně propracovaný mod (jak autoři slibují) mě celkem lákal. Nejsem si tak úplně jistý, jak hodnotit něco, co očividně stálo docela dost námahy, ale právě proto obsahuje docela dost chyb, které průměrného hráče celkem rychle odradí. Začnemě postupně od začátku.

1. Celý mod je zasazen do Japonska, do období imperiálního (japonského) roku 2127, kdy je v Japonsku "občanská válka". Hráč si může na počátku vybrat, zda chce byt členem jedné ze dvou frakcí nebo pro začátek nezávislým. Já jsem pro volbu v průběhu hry, takže jsem netestoval, být už od začátku na něčí straně. Predpokládám, že začátek by byl stejný, jen už by jste měli nepřátele. Připojit se stejně musíte pokud nechcete pobíjet jenom bandity.

Pak ale začnou problémy, nenašel jsem arenu, takže jste vyplivnutí do světa pouze jako socka, nemáte ani moc peněz a tak máte do začátku co dělat. Našel jsem sice vesnici, kde je klasický úkol pobít bandity, ale na prvním levelu je to pro profíka.
Tohle asi hardcore hráčům zas až tak nevadí, ostatním doporučuji importnout nějakou silnější postavu z jiných modů.

2. Mapa je pravděpodobně velice podobná skutečnosti, takže je to samý kopec. Problém je se na této mapě pohybovat! Díky mnoha kopcům jsou na mapě oblasti, přes které není možno přejet, ale nejsou nijak označeny. Takže po několika marných pokusech dostat se z bodu A do bodu B, kdy musíte testovat kudy projet (často opravdu záleží na milimetru), zůstanete na pobřeží a do vnitrozemí nebudete moc jezdit. Díky mapě je velkým problémem i pronásledování nepřátel, protože musíte kopírovat přesně jejich trasu a to je téměř nemožné. Tedy pokud někoho potkáte, mapa rozhodně nepřetéká armádami, spíše naopak.

Mapa samozřejmě obsahuje i města (všechna vytvořená jako indorové lokace), no města. Jsou města a vesnice, bohužel nemají různé označení, takže musíte testovat. Rozdíl je jenom v tom, že vesnice nemá kováře a zbrojíře (jak přeložit Smithy a Armory do čestiny :( ), takže zbývá pouze obchodník. Ten naštěstí někdy má i nějakou tu lepší zbraň či brnění, ale v pozdějších fázích je utrpení po větším boji prodat inventář. Ve některých městech se kromě správce nachází také generál, který vám zadává úkoly.

Příjde mi ale nelogické, že můžete klidně zajet do nepřátelského města, zaobchodovat si, přijmout quest od NPC a nadávku od nepřátelského generála... Očekával bych alespoň symboliký odpor od NPC nebo ignoraci pokud už ne boj.

3. Věci vypadají pěkně, jsou vymodelovány podle skutečných, u zbraní naleznete převážně dlouhé, účinné a rychlé věci (i když pár dýk a tak se najde taky, nemají však žádné praktické využití - autoři asi zapoměli, že nelze používat dve zbraně současně, zato nezapoměli nevytvořit štíty), brnění pak nabízí skutečně pěkně vyvedené modely se slušnými čísly (i když vzhledem k účinnosti zbraní to není taky nic moc). Nepotěším však střelce, nebot hra nabízí pouze tři druhy luků, které jsou poměrně nepřesné a na nižších úrovních je to tak akorát na vyděšení nepřítele. Taky toulce s šípy doznaly změn a počet 12 (max 14) šípů v kombinaci z maximálně 89% přesností dělá z luku kratochvíli na posledního nepřítele. Nebo střílet jen tak po postavách ve městech. Taky vás zamrzí, že na většinu kvalitních zbraní budete muset vytáhnout staty na dost vysokou úroveň - pro použití No Dashi (velmi dloooouhý a smrtící meč) potřebujete sílu 18, kvalitnější koně začínají od riding 6,...

4. Bojovníci naštestí nemají příliš rozvětvený strom updatu, v zásadě existují jen dvě skupiny, vesničané a bojovníci. U vesničanů nevím, nepoužíval jsem je nebo nepřežili dost dlouho, ale bojovníci mají strom hloubky 5 a kromě první možnosti mají na výběr ze dvou možností. Akorát se mi stalo, že jsem měl dvě skupinky, které se jmenovali stejně, ale nešli dát dohromady, což bude asi nějaká chyba.

Jinak přežití není nic jednoduchého, silné zbraně často způsobí, že neexistují zajatci (což je sice pochopitelné, ale přijdete tak o slušný výdělek) a potkat se i s malou skupinkou vás stojí nějakého toho vojáka téměř vždy.


5. Boje jsou boužel ovlivněny vším, co už jsem popsal výše. Terén je téměř vždy extrémě kopcovitý občas má i sráz při jehož zdolávání dolů "spadnete" a nahoru ho nevylezete, párkrát se mi stalo, že nepřátelé zůstali za hranou bojiště a nebyli schopni napochodovat do boje - to pak obrečíte, že nemáte luk, musíte ustoupit z boje a počítač vás slušně očeše o bojovníky. Rychlé a účinné zbraně jsou dost nepříjemné, takže si musíte dávat hodně pozor, kdo na vás může. Když ale příjde na skutečnou řežbu, je to poměrně rychlé :) Chce si to taky zvážit výběr zbraní, u dlouhých zbraní je občas problém, když se někdo dostane příliš blízko, tak váš úder vykryje bojovník stojící za ním a vy ho ne a ne zasáhnout.

Velmi nepříjemné je také to, že se nemůžete přidat do boje pokud spolu bojují dvě frakce, můžete pomáhat pouze svým spojencům, kteří bojují s bandity.

Závěrem lze říci, že hra má velký potenciál, má dobrou myšlenku, jedná se o kompletní přepracování, ne jen o změnu pár modelů. To je ale spojeno s velkým množstvím problémů. Takže proto, pokud nejste vážným fandou Japonska, zvolíte po několika hodinách hraní jiný lépe vyvážený a více bezchybný mód.

Pokud chcete vědět více k tomuto módu existuje obrovská diskuse, kde se dozvíte rozhodně více.

Neo
--
Za tento prispevek bych chtel Neovi velmi podekovat. Diky! Vsechny dalsi recenze jsou taktez vitany.
[P]

Star Wars
forum
download

Uz vas nebavi vsechny ty nudne souboje na ostri mece a chteli byste zkusit neco uplne jineho? Kompletne postavit na hlavu system na kterem je hra vybudovana a vrhnout se do souboju na ostri... ehm blasteru?

Jestli je to stastny napad posudte sami:

Ceho si na prvni pohled mozna nevsimnete je, ze hrajete na stejne mape. Jen je zde vic mest s jinymi nazvy. Ceho si vsak na prvni pohled vsimnete je, ze spousta mest vubec neni udelana! Proste do nich vstoupite a v nich jsou 4 vedle sebe stojici vojaci a jeden obchodnik (nekdy ani ten ne). Ale nepodlehejte panice, mest je na mape spousta a nektera z nich udelana jsou.

No jo no, ale jak jsou vlastne udelana? Necekejte zadne Star Wars kulisy. Modely mest jsou totozne s temi puvodnimy, jen jsou vymenene textury. No aspon to tak nebije do oci. Ale neztracejte hlavu, mesta a mapa prece neni to nejdulezitejsi. Hlavne aby to melo hratelnost a atmosferu!

Dobre, co teda ta atmosfera? Na mape pobihaji rebelove spolu s Wookiema (resp. vojaci republiky), imperialni vojaci spolu se Stormtroopery :o), obcas nejaci sithove a jediove... zatim docela krasa. Pak nahle se objevi thugove, kteri az podezrele pripominaji ty puvodni thugy.. ale je jich malo a da se to skousnout. Taky zadnej problem (i kdyz to jak tam pobihaj s tema stredovekejma stitama me fakt vytaci).

Mno nic, co dal? Zpet na strom. Co zacatek? Zacal sem jako zoldak. Otevru inventar a co nevidim? Kusi a chybejici model sipek. Ok, zadnej problem, prodam kusi (ta do SW prece nepatri). Koupit blaster, vibrosword, nebo snad nejakej ten lightsaber? Zapomente, jste svorc. Zadnej problem, zvladnout trenink a hura do areny. (btw. tenink je s lightsabery :o)

Arena je docela fajn. Bojuji v ni rebelove proti stormtrooperum v kulisach volne pohozenych vezi (stredovekych), hradeb (taktez stredovekych) a, mustcich co je spojuji (dost nevkusne), ale ucel to plni - je za co se kryt a aspon si vyzkousite strileni.

Takze uz jste si vydelali par drobnejch, koupili svuj prvni blaster, koukli do hospody, kde jste za 5 denaru najmuli Marina a pokecali s jednim Jediem, za coz jste byly odmeneni 5 000 expy. Fajn zacatek, hura do viru boju.

Boje jsou docela vyvedene. Bojuje se na velkou vzdalenost, protoze streli z blasteru letaji temer rovne. Uplne se balistickou krivku eliminovat nepodarilo, ale az tak to nevadi, protoze krome sniperky stejne je nejakej ten rozptyl. Na druhou stranu munice je habadej, takze je vse v poho. No az na tu sniperku. Kvuli balisticke krivce nestrili tak presne jak se tvari a navic je z ni dabelsky malo vystrelu, takze jestli jste si ji koupily, tak ji stejne brzo prodate. To co mozna neprodate je opravdu krasne a stylove brneni - opravdu pekne vyvedene. Co vaz zas pro zmenu zklame jsou speedstery (takove ty potvory na kterych letali imperialni vojaci). Chovaji se jako kone, tj. kolibaji se, rehtaji a bez jezdce splasene pobihaji - des. Takze nebrat do armady a kdyz se tam nachomejtnou, tak si jich radsi nevsimat. Dalsi pozitivum je, ze za zabiti je docela dost expu, coz se docela sikne, obvzlaste kdyz po bojisti pobihaji supermanove v podobe jediu a sithu. Level maji tak kolem 35, strasne rychle behaji a v ruce maji lightsaber, kterej jim je ovsem skoro na nic. Prusvih je v tom, ze neumi odrazet strely. Co hur, neumi je ani pohlcovat. Jedine jeho plus je v nehorazne velkem dmg. Na "Silu" samozrejme taky muzete zapomenout.

Shrnuto a podtrzeno:
-spatne modely mest
-odporne speedstery
-nefunkcni lightsaber
+hezky vytvorene modely zbrani a brneni
+chytlave prestrelky
+/- promenliva atmosfera

V jedne vete: "pro zmenu" neco docela zajimaveho.

[P]
--

Gladiator mod pro M&B 0.808
forum
download

Takze co nam prinasi jeden z prvnich modu, ktery byl konvertovan pro verzi 0.808? Jak uz nazev napovida mohli bychom se tesit na zapasy gladiatoru a pokud jste nahledli i do kratkych popisku, tak by se mohla konat i nejaka ta vzpoura. Ale pekne poporade, nejdriv zacatek.

Na zacatku si vyberete jestli chcete hrat za rimana nebo za daciana (proste nejakyho toho barbara). Vyber je v podstate irelevantni, protoze vzapeti jste hozeni do utoku na rimske lezeni (podle strany, kterou jste si vybrali, tak bud branite nebo utocite). Boj je delany tak, ze vzdy prohrajete a to i kdyz vyvrazdite vsechny co stoji proti vam.

Jste tudiz porazen, zajmut a prodan do otroctvi. Tak jste se stali gladiatorem a stojite v Rime. Co ted? Jste uplne bez penez a bez vybavy a co nejhur, nemate jidlo. Takze musite vyrazit do pristavu za rybarem, ze byste se chteli zucastnit rybareni (mimochodem snad jedinej zpusob jak sehnat jidlo).

rybareni - stojite na male lodce spolu s rybarem, v ruce mate neco jako vidle a ve vode plavou 3 ryby co se vas snazi napadat. Diky tomu se dostanou tak blizko k lodce, ze se daji bodnout. Prusvih je, ze hra neni delana na bodani temer pod sebe, takze musite bodat pod uhlem a spolehat, ze to skrz tu lod jde. Zazitek nic moc a docela otrava, ale jste za to odmeneni jednou rybou.

Fajn, mate jidlo co ted? Tak treba zkusit se vrhnout na trenink, abyste nebyli v arene za lamu. Trenuje se ve 3 disciplinach, lisici se vasi vyzbroji. Muzete vyfasovat bud mec, nebo vidle a nuz, nebo nuz a kameny. Bojuje se ve 2 proti 3. Vy jste samozrejme v pocetni nevyhode a vasi protivnici maji tusim vzdy mece, bez ohledu na to co si vyberete vy. Takze docela tezke ale doporucuji to zvladnout. Za prve dostanete expy (ty dostanete i kdyz 3x po sobe prohrajete, je to spatne udelany :o) a za druhe se naucite prezit v arene.

Tak ted uz k te proflakle arene. Uprostred namesti stoji vyvolavac, co vam oznami v kterou deni dobu se porada co. za den jsou pouze 4 zapasy a musite si vzdy pockat na stanovenou denni dobu (nuda). Hrajou se 2 druhy her - murmilo a retiro (nebo tak nejak). Jako murmilo vyfasujete mec a jdete zabit typana s mecem a stitem. Docela pohoda. Bohuzel je to jen prvni kolo. Ve druhem kole jste dva (s mecem) a proti vam 4 s kopim. Docela zahul, ale da se to. Ve tretim kole utocite na most na kterem jsou typani s kamenama a nozem. Pocty jsou tusim 3 na 4. Jako retiro vyfasujete vidle a bojujete v necem obdobnym s tim ze ve 3 kolem jste ten typan na moste s kamenama a nozem. Osobne se mi to zdalo o trosku jednodusi, protoze ve druhem kole nebyla tak velka presila (bylo to tusim jen 2 na 2).

Njn, ale to je asi tak vsechno. Za vyhranej zapas vas budou mit rimani radsi, za prohranej ne. Dostanete par susnu, za ktere si nic nekoupite a takhle porad dokola. Nevim, jestli se to nekdy zmeny, ale me to prestalo bavit. Takze abych otestoval co to umi, tak sem si vylepsil postavu a vycaroval nejaky ty penize, abych si mohl vyhrat.

Cast druha - vzpoura.

Za vycarovane penize sem si nakoupil nejlepsi moznou vyzbroj a vystroj a vyrazil na mapu. Tam vas cekaji rolnicke usedlosti, ktere muzete prepadat a osvobozovat otroky. Po prvnim takovem utoku si znepratelite rim - tzn. nemate pristup do mest a jdou po vas vojaci.

Ok, prepadnete par usedlosti osvobodite hromadu otroku. pak zkusite prepadnout Rim. Nejde to, ale muzete prepadnout cviciste a osvobodit gladiatory - 4. Jeden je jako postava (docela solidni), 2 murmilove a 1 retiro. Suma sumarum nic moc, protoze otroci jdou vylepsi jen na trochu lepsi loosery a jeden typ na mizerny lucisniky. Gladiatori vylepsovat nejdou a pokud nekde splasite nejakyho toho rimskyho vojaka tak ho taky nevylepsite. Trakze pozorovani - chyby vylepsovaci system vojaku, skoda.

Co dal? Na mape pobihaji nejaky ti rimsti vojaci ve verzi pechota nebo jizda. Pechota v poctech 15 - 150 a jizda v poctech 10 - 30. Pokud nemate zapli nejaky ten zvetsovac poctu jednotek na mape, tak is pechota nekrtne. Autori totiz vymysleli, ze rimsti vojaci budou drzet formaci (obdelnikovou cca 4x15 muzu). A oni tak opravdu cini. Bohuzel pri tom stoji na miste. Takze vase otroky bez problemu povrazdi ale vas si proste nedaji. Maji totiz rimske mece, ktere jsou docela kratke, takze je kopim nebo sekerou v pohode povrazdite. Jizda je klasika - bez kone si nekrtnete (vasi vojaci sou lamy!!! takze to musite vsechno davat sami).

Lode - hrajete na mape stredomori, coz je fajn. Mezi jednotlivimi castmi se prepravujete lodi. I kdyz jste vzbourenec muzete prepadnout pristav - zabijete 3 vojaky a pak nejak musite na lodi najit nicim nezzvyraznene mistno na ktere msite kliknout... obcas sem ho fakt nemohl najit. Jednodusi to mate o to, ze pri techto bojich se vam nepocita ztrata zivota, takze je hned muzte opakovat. Jeste vas pak cekaji namorni boje, ktere vypadaji tak, ze k sobe jedou dve lode a na te nepratelske skoro nikdo neni - vsichni totiz popadali do vody a vy tam musite za nima (nuda).

Par drobnosti na zaver - legie vytvari tabory ve kterych tabori. Nedaji se v nich prepadnout. Pote co se vzbourite, tak uz nikde nesezenete jidlo, tkaze brzo dojedete.

Shrnuto a podtrzeno:
Mod se snazi o spoustu inovaci, ktere jsou ovsem dost nedodelane.
++ formace, sice nedomyslene ale urcite prinos pro hru
++ arena
+ mapa stredomori
+ moznost prepadat usedlosti a vesnice, resp. vzbourit se
+/- nove modely mest, aren (zdaji se mi osklive, hlavne ty mesta)
+/- novinky: rybareni, boje na mori (bohuzel nevychytane mouchy)
- neda se sehnat jidlo
- celkova nevyvazenost (na vasi strane sou fakt strasny lamy)
-- neimplementovany system vylepsovani vojaku
-- dojem jako z celku je dosti rozporuplny; mod je potreba dodelat
[P]
--


Storymode
Chapter 1 v. 1.5 -pro M&B v. 0.751
download
forum

Takze proc se vlastne ted jeste otravuju s modem pro verzi .0751. Je to proste - tenhle mod stoji za to. A navic tajne doufam, ze konverze na verzi 0.808 na sebe nenecha dlouho cekat.

Novinek je spousta, takze to bude trochu kuse, ale snad mi to prominete.

Puvodni mapa se nam kapanek rozsirila a pribyla 3. velka frakce. Krome toho se objevila i spousta mest a nejaka ta pevnost.

Do modu jsou zakomponovane prvky z Craftmodu tj. ve hre je spousta, na prvni pohled, neuzitecnych veci. Pote ce se v tom trosku zacnete stourat zjistite, ze jsou to suroviny, ktere se daji dale zuzitkovat. Suroviny se daji bud nakopuvat, nebo nektere z nich tezit, pokud k tomu mate potrebne naradi. Na mapu totuiz pribyly doly a lesni obory, ktere tam nejsou jen na okrasu.

Dale je do modu zakomponovane to nejlepsi, co sem zatim z aren videl tj. krome klasickych souboju az 4 tymu je zde i rytirsky souboj a pestni souboj.

Ted to podstatne - pribeh:
Nebudu tu nejak rozebirat kvalitu, nebo zapletku, protoze lepsi neco nez nic. A navic je problem, ze sem pribeh nedohral (pozdeji vysvetlim proc).
Prvni ukol, ktery asi potkate je vyhandlovat obchodni dohodu s onou 3. stranou. Je to spousta kecani a nejak sem se tim proklikal, takze ani nevim jak to dopadlo :o)
Dalsi vec ktere si muzete povsimnout jsou party, jejichz jmeno neni zelene ani cervene, ale fialove.. jsou totiz dejove. Jsou to zlodeji, kteri maji podezrele dobrou vyzbroj a pote co je zmlatite a nektereho zajmete, tak si s nim muzete pokecat a prijit tomu na kloub.
Tim se dozvite ze cerni rytiri nepopojizdi po mape jen tak ze srandy a muze se vam pak i podarit nachomitnout se k oblehani hradu cernymi rytiri.
Ja jsem se samozrejme pridal k cernym rytirum, abych se dozvedel o co jde. Takze dalsi dejovy posun byl ve forme oblehani dalsiho hradu. Ten byl zajimave zpracovan, protoze vy jste vyslan, abyste do hradu pronikl jeskynemi a otevrel branu. To do hry prinasi zcela novy prvek, kterym jsou dungeony. Bohuzel vysledkem bylo, ze hrad jsme dobyly a hra nejak zatuhla... bohuzel sem neprisel na to, jak se tomu zatuhnuti vyhnout.

To ovsem nic nemeni natom, ze vam se to mozna nestane a nebo ze si vyberete jinou dejovou linii. Na mape se povaluje spousta zajimavych deju do kterych se da zapojit. Napriklad tam pobiha particka 4 nabusenejch typku... rozhovor s nimi vypadal docela huorne - neco jako:
typan A: "Sakra objevily nas, musime uprchnout..."
typan B: "Neni se ceho bat, mam rybu.. "
Pointa je v tom, ze onu rybu opravdu mel. Jednu v ruce jako zbran, druhou jako stit a na jakymsi delfinovy dokonce jezdil. Pote co jsem je uspesne vyvrazdil, sem byl odmenen onou rybou jakozto stitem, slunecnimi brylemi jakozto helmou a tyranosaurem jakozto konem :o) Podotykam, ze ten tyranosaurus byl hodne solidni kousek vybaveni a krome toho, ze dobre vypada, tak i docela dobre jezdil.

V tomhle modu je toho opravdu hodne a urcite stoji za zahrani... jen doufam, ze jej stale udrzuji a brzy jej predelaji do nove verze. Vrele doporucuji.

[P]
--

The Eagle and The Radiant Cross- pro M&B 0.903
Podrobne informace, odkaz na forum a download naleznete zde.

Shrnuti slovy autora:
"So, this started as a modification of vanilla for personal use. My initial idea was to set vanilla in the Renaissance era, but somehow the whole idea was twisted somewhere along the way (I blame beer), and it ended being more of a "Warhammer" kind of thing, factions, completely different from each other, fighting among themselves. Anyways, I made it just for fun, this is basically M&B, the way I like to play it."

Takze par poznamek k tomu co vas ceka:
Celkem huste zalidneny svet s mnoha frakcemi (tusim 6), ktere (co sem mel zatim moznost potkat) jsou docela dost odlisne.

Ve svete jsou palne zbrane, ktere jsou dost dobre vybalancovane! Nejsou to zadne ultimatni zbrane. Brneni jsou dost silna, aby nepratele odolaly obcas i jednu ranu (mam skill 500 a nejlepsi flintu co sem nasel, takze pokud obcas 1. ranu preziji, tak je to opravdu k nevire). Zbrane nejsou ani extremne presne, takze jsou tak vhodne znevyhodneny, aby se nestali ultimatnimi. Munice je ovsem dost, takze muzete vesele strilet docela dlouho (cartridge jsou po 45).
Frakce Imperium je renesancne stylizovana a hromada musketyru stojici na vhodnem miste ve formaci udela hodne, ale pokud je nezastavite a nechate je behat, tak je Norove (odpovidaji See Riderum) ve svych krouzkovych brnenich naporcuji sekerama jedna-dve. Takze asi tak k palnym zbranim.

Ted si nejsem uplne jist, jestli to neni vlastnost puvodniho native M&B, ale je mozne oblehat (a dobyvat) mesta a ostrelovat je katapultem. Oboji bohuzel trochu nestastne. Na mestske hradby sice zautocit jde, ale vojaci spatne hledaji cestu a vetsina jich nepostupuje, takze si vse musite udelat sam (coz az tak nevadi). Otravnejsi je, ze nepratele se objevuji v domech a tudiz nejde dobyt spawn point (aby je clovek vsechny vyvrazdil a vyhral). Takze po case to zacne byt otrava a je lepsi ustoupit a zautict znovu, aby stali na hradbach. Coz vzhledem k tomu ze takhle clovek na jeden utok zabije max 50 nepratel (nez me omrzelo cekat az vylezou z domu) a mesto ma posadku 250 vojaku znamena docela dlouhy boj.
Mno a katapult ma sice na vyber 3 druhy munice a ovladani se zda byt dost trivialni, ale ani za boha se mi nepodarilo zopakovat muj jediny uspesny vystrel. Zapalena munice mi bud "vypadla" pod katapult a akorat upalila moje vlastni vojaky, nebo se nejak podivne zasekla ve vzduchu a nikam nedoletela. Plus katapult se nehorazne dlouho nabyji. Ale napad dobry - jestli nekdo prijde, jak se strili, at da vedet.

Dlasi zajimavosti jsou lode. Ve meste si ji muzete koupit a plout po mori. Je to velmi rychle a da se na mori i bojovat - to je pro zmenu zdlouhave a nudne.

Drobnosti je, ze si muzete po dobyti privlastnit mesto a necekat na rozhodnuti pana. Samozrejme ho to namichne, ale co uz.

Zatim sem toho vic neobjevil....
Celkove je mod urcite zabavny a clovek si s nim muze vyhrat... Bohuzel jsou tam i chyby, ktere jsou ovsem docela snesitelne, nebo se jim da vyhnout. Za zahrani urcite stoji kvuli dobre implementovanym palnym zbranim.

[P]
--

Je to trochu hutnejsi, ale ja sem vas varoval;
jeste jsem s tim neskoncil, ale uz zacinam pokukovat po necem novym... jestli mate nejakej tip (napr. uz nejakej hrajete, je dobrej a nechce se vam psat recenze), nebo se vam nechce stahovat nejakej ultravelkej a pak zjisti,ze to je blbost, tak dejte urcite vedet; budu se tesit na pripadne komentare
[pokracovani priste.....]

Vsechny clanky na tema Mount & Blade.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

TLD

(Tomáš, 27. 2. 2012 23:01)

Hele lidi nevíte proč mi nejde spustit The Last Days normálně se mi to načitá a když už je to hotový tak nic furt to tam je a prostě to nejde nevíte ???????

Re: TLD

(petr, 19. 6. 2012 14:50)

musíš jít do složky toho modu a mělo by tam být ironlancher
klikneš na to a spusti se ti to v pohode

mod pirate

(koba, 31. 12. 2010 21:08)

http://www.youtube.com/watch?v=FYENwmKGSAo&translated=1
kde sezenu tenhle mod pls poradte

mod pirate

(cz6mhyr, 5. 4. 2011 17:56)

tady to máš kámo
http://www.gamershell.com/download_34520.shtml

mody

(sysel, 27. 2. 2011 12:03)

http://mount-n-blade.blog.cz/0901/enter
tam jsou nějaké mody ze současnosti

??????????

(koba, 31. 12. 2010 21:10)

mam otazku existuje mod ze soucasnosti jako samopaly granaty atd.

pls

(kolusa, 28. 9. 2010 19:42)

Ahoj mam problém nejde mi spustit mod gladiator instlovanej je doře oběví se mi tam chyba texstur mam verzi 1.010

Mody

(Hellp, 11. 9. 2010 21:29)

Ahoj,nevíte jak se ten mod dava do ty hry?

Jego nie mnie

(kikilillp, 24. 7. 2010 21:20)

witam was jestem polakiem ciekawi mnie mod gladiator

*Mody

(Josef, 29. 4. 2010 21:15)

prominte warband ne arband

Mody

(Josef, 29. 4. 2010 21:14)

hledam mody na mount and blade arband verze 1.102 pls napiste sem naky odkazy

sss

(simona, 4. 1. 2010 11:25)

ako mam dat ten mod aby mi siel v hre nejak mi to nejde dam to do c: do native a nejde mi to :(

instalace modu

([P], 15. 11. 2009 11:25)

Vsechny mody vcetne samotne hry jsou ve slozce Modules.
Tohle je napr. puvodni hra:
C:\GAMES\Mount&Blade\Modules\Native
A do takovehle slozky bys mel nacpat mod co potrebujes (vrtsinou uz vlastni slozku ma, takze jej stari rozbalit do Modules)
C:\GAMES\Mount&Blade\Modules\Crusader

pomoc

(adam, 9. 11. 2009 14:06)

zdravim ako nainstalujem mod crusader

modu na v 1.010

([P], 27. 9. 2009 16:49)

ody na verzi 1.010 najdes tady:
http://forums.taleworlds.net/index.php/board,63.0.html

rerere

(christo, 17. 9. 2009 19:32)

prepacte opravujem sa hladam mody na 1.010

rerere

(christo, 17. 9. 2009 19:30)

hladam mody na 1.1010

chtělo by to obrázky

(ertz, 19. 8. 2009 14:48)

Chtělo by to nějaké obrázky z různých modů.Stačí během hry stisknout Prtsc na klávesnici , poté hru dát na lištu a otevřít malování. v malování kliknout na kreslící plochu a stisknout ctrl plus v

nejde mod

(spartakus, 10. 8. 2009 10:14)

Ahoj mám mod 1066, ale když to spustim tak mi to napíše more than 32 samples persound nebo tak nějak. Může mi někdo poradit jak to spustim? pls

Native-sumurajske brneni

(Blade, 1. 8. 2009 16:31)

Jestli to nekdo chcete vedet ta k v klas native je samurajske brneni a kratka jednorucni katana v Rivacheg, bud na hradbach kam se musi vyskakat nebo v novejsi verzi naproti kostelu v sene. A v Tihr v krovi je taky truhla a tam je samurajska helma a dvourucni klasicka katana



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA